Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Co warto wiedzieć przed zawarciem umowy z kancelarią prawną?
Aby rozpocząć współpracę z kancelarią adwokacką, zazwyczaj trzeba podpisać z nią umowę o świadczenie pomocy prawnej. Ze względu na to, że zgodnie z prawem nie jest ona w żaden sposób regulowana, to możliwe jest jej dowolne kształtowanie. Jednak powinna uwzględniać stosowne przepisy wynikające między innymi z ustawy o radcach prawnych i innych aktów. Co warto wiedzieć przed podpisaniem umowy z kancelarią prawną? Podpowiadamy.
Dlaczego konieczne jest zawieranie umowy z adwokatem?
Zarówno przedsiębiorcy jak i osoby prywatne, które chcą skorzystać z pomocy prawnej, zostaną poproszone przez swojego prawnika o podpisanie umowy. Warto mieć świadomość, że kancelarie, tak jak każde inne biznesy potrzebują pewnego zabezpieczenia w relacji ze swoimi klientami. Dodatkowo ich kodeks etyki również wskazuje na to, że źródłem wzajemnych zobowiązań w relacji z klientem powinna być zawarta umowa.
Przeczytaj również: Jak przebiega postępowanie upadłościowe?
Jakie elementy powinna zawierać umowa z kancelarią prawną?
Nie istnieją ściśle określone wytyczne dotyczące umowy, jaką klient zawiera z radcą bądź innym prawnikiem, takim jak adwokat. Tarnowskie Góry to jedna w miejscowości, w której tego typu specjaliści, tworząc umowę, uwzględniają następujące czynniki:
Przeczytaj również: Na czym polega dozór elektroniczny?
oznaczenie stron — wyróżnia się tutaj klienta indywidualnego lub przedsiębiorcę, a także adwokata, radcę prawnego lub kancelarię. Upoważnienie do prowadzenia konkretnych spraw może dotyczyć jednej osoby lub całej firmy,
Przeczytaj również: Co powinien wiedzieć każdy, kto potrzebuje adwokata w sprawie jazdy po alkoholu?
przedmiot umowy — ważne jest, aby wyszczególnić, jakie działania w imieniu swojego klienta może podejmować prawnik,
obowiązki stron — w tym miejscu powinny być wymienione na przykład sprawy, jakie ma prowadzić adwokat lub czynności mu zlecone. Ewentualne zmiany warto wprowadzać za pomocą aneksów,
wynagrodzenie — w tego typu rozliczeniach najczęściej wykorzystuje się stawkę godzinową. Zwyczaj nie uwzględnia ono jednak wynagrodzenia należnego za zastępstwo procesowe, którego stawki określone są w rozporządzeniu Ministra Sprawiedliwości,
klauzula poufności — na adwokacie ciąży obowiązek zachowania tajemnicy co do prowadzonych spraw.
Ostatnim elementem, który powinien znajdować się w umowie z kancelarią prawną w Piekarach Śląskich jest data i miejsce jej zawarcie, a także podpisy obu stron. Dokument taki może zawierać również inne treści.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana