Artykuł sponsorowany

Jak negocjować, by osiągnąć założone cele?

Jak negocjować, by osiągnąć założone cele?

W relacjach międzyludzkich często zdarzają się różnice zdań, które przyczyniają się do powstania sporów pomiędzy stronami. W osiągnięciu kompromisu zwykle pomaga umiejętne przeprowadzenie negocjacji w określonej sprawie. Cały proces ukierunkowany jest na rozwiązanie konkretnego problemu. Osiągnięcie założonego celu negocjacji wskazuje na skuteczność tego przedsięwzięcia. Koniecznie poznaj więcej informacji na ten temat.

Fazy negocjacji

Profesjonalne negocjacje przebiegają na kilku etapach. Pierwszy z nich to właściwe przygotowanie przedsięwzięcia. W jego ramach mieści się określenie przedmiotu rozmowy oraz wyszczególnienie rozmaitych zagadnień, które zostaną omówione w trakcie spotkania. Już w tym momencie warto określić powody podjęcia negocjacji, wskazując zarówno na cele łatwe do osiągnięcia, jak i najkorzystniejsze dla danej osoby rozwiązania. Dobrze jest też zastanowić się nad celami przyświecającymi oponentom. Dążenia osób biorących udział w negocjacjach można odpowiednio hierarchizować. To pozwala na określenie tych obszarów negocjacji, w których strony mogą pozwolić sobie na ustępstwa. W dalszej kolejności adwokaci z takich firm, jak Kancelaria Adwokacka Adw. Anna Jurkowska, zajmują się opracowywaniem właściwej strategii postępowania. Na dalszym etapie działania mediacje muszą zostać oficjalnie otwarte. Zwykle dzieje się to poprzez zainicjowanie swobodnej rozmowy między stronami. Sprzyja ona wzajemnemu poznaniu oraz zdobyciu niezbędnych informacji. Później przystępuje się do właściwych negocjacji. Na tym etapie każda ze stron przedstawia swoje racje i argumenty oraz wysuwa konkretne propozycje. Do podsumowania zrealizowanych zagadnień dochodzi w końcowej fazie rozmów. W tym momencie można już ocenić, czy udało się osiągnąć założony cel.

O czym jeszcze trzeba pamiętać przy negocjacjach?

Podczas mediacji dobrze jest wykazywać się empatią i szacunkiem wobec rozmówców. Do założonego celu należy dążyć stopniowo, np. poprzez zgodę na kilka małych ustępstw zamiast jednego dużego. Profesjonalny mediator z Trzebnicy wskazuje, że w trakcie prowadzonych rozmów negocjacyjnych warto odwoływać się do określonych zasad i regulaminów jako argumentów na poparcie swych słów. Zazwyczaj skutecznym rozwiązaniem okazuje się również powoływanie się na autorytet osób trzecich.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.